Distanční výuka

Týden 02.-06.11.2020:

Distanční výuku na tento týden, pro předškoláky ze všech tříd, připravila pí. učitelka Andrea Filáková.

Projektový týden na téma:

„O Kateřince a tlustém červeném svetru“.
Milé děti a rodiče, tentokrát Vás příběh zavede k holčičce Kateřince, která dostala červený svetr, který „kouše“. Věříme, že Vás četba tohoto legračního příběhu pobaví.
Aktivity týdne jsou převážně zaměřené na toto téma.

Jazyková chvilka:

četba pohádky

„O Kateřince a tlustém červeném svetru“, viz.příloha.

  • rozbor textu a kladení otázek – např.: „Proč Kateřinka svetr odmítala? Může svetr kousat – co to znamená? Měla se Kateřinka zachovat jiným způsobem, jak by ses zachoval ty? Je možné uplést svetr ze špaget nebo z něčeho jiného než z vlny?“

Hádanka:

  • co to znamená, když se řekne: „černá ovce?“,
  • může se zateplit např.i dům, jakým způsobem a jaký to má význam?

Možné rozhovory na téma:

kdo nám dává vlnu, jak vlnu můžeme využít, jak se jmenuje samec a mládě od ovečky, co dělají lidé a zvířátka, aby jim nebylo zima, proměny podzimu- porovnání jaká byla příroda na začátku tohoto ročního období a jaká je teď, zbarvení a četnost listů na stromech, význam tlení listů, oblékaní na podzim – vhodné x nevhodné, druhy vlněného oblečení, co všechno máme doma z vlny?

Ukázka:

  • urči protiklad ke slovu: studený, tenký, zdraví a jiné.
  • vyjmenuj 3-5 slov na písmeno O, K, A, Č, S,
  • co se přihodilo na obrázku, viz.příloha.

Budeme rádi, když strávíte tyto společné listopadové chvíle například nejen četbou, ale i vzájemným vyprávěním a častými rozhovory, například tak jako naši předkové při zpracování vlny, či jiných činnostech.

Tělesná výchova:

  • vycházka po okolí – sběr hub a poznávaní jejich druhů,
  • slalom mezi stromy, pařezy, či kameny,
  • přeskoky a podlézání překážek v přírodě,
  • jóga – cvičební sestava: “pozdav Slunci“.

Pracovní činnosti:

  • motání klubíčka vlny / legrácka: obmotání předmětu, židle, apod.
  • „Veselá ponožka“ – výroba ponožkového panáčka/strašidýlka z vlny, knoflíků, stužek, vlny, či jiného materiálu dle fantazie,
  • pletení, háčkování – zkuste s maminkou, babičkou uháčkovat jednoduchý řetízek, ukázat si jehlice, háček, druhy vlny a společně zavzpomínat na generaci, která chodila v ručně vyráběném oblečení. Možná najdete nějaký „poklad“ i u Vás ve ve skříni.:-)
    (Přineste nám Vaše výtvory, či objevy do školky 🙂 ).

-vaření:

  • oblíbené špagety – za pomoci dospělého si uvařte špagetové jídlo, pozorujte, jak se mění struktura před uvařením, během něho a při servírování,
  • příprava pletýnek – recept viz.příloha.

Grafomotrické cvičení:

  • „Babička pletařka“ – viz.příloha,
  • „Rozděl kočkám klubíčka“ – viz.příloha,
  • nauka – adresa bydliště,
  • opakování – podpis svého jména.

Výtvarná výchova:

„Veselá Ovečka“

  • vystřižení tvaru těla, hlavy a uší z papíru, jejich vybarvení, nalepení vlny na tělo, nožičky z provázku. Lze vybrat variantu na pověšení, či zapíchnutí do květináče,
  • pomůcky: nůžky, čtvrtka, pastelky, lepidlo, vlna, provázek, špejle.

„Podzimní svetr“

  • na vystřižený tvar svetru lepení vlny dle fantazie
  • pomůcky: čtvrtka, štětec, vlna, příze,

„Kateřinčin špagetový svetr“

  • volná kresba podle četby příběhu.

Hudební výchova:

Nauka a poslech:

  • „Pásla ovečky“ – známý taneček v kroužku, který si můžete zatancovat s maminkou,či tatínkem.
  • „Stojí, stojí bedla“

Předmatematická výchova:

  • urči počet klubíček do deseti, odebírej a přidávej – méně x více x stejne,
  • rozlišení výrazu: malé x menší x nejmenší / menší než x větší než.

Pro zpestření pohádka:

Přílohy:

  • Pro stažení všech příloh na tento týden klikněte – ZDE