Popis třídy
Třídní učitelky: Pavlína Neprašová, Jana Hartmannová.
Zpravidla se zapisuje do počtu čtrnáct dětí. Třída se nachází v 1. podlaží budovy MŠ v těsném sousedství s třídou berušek. Třída medvídků je prostorově nejmenší s nejmenším počtem docházejících dětí. Je tedy možnost na individuální péči. Provoz ve třídě začíná od sedmi hodin.
Třída je dle možností do koutků přizpůsobených ke skupinovým hrám a aktivitám.
- Knihovna
- domácnost, kuchyňka
- ateliér
- hudba
- kostky
- objevování, pokusy
- pohyb
- dramatizace
- klidový koutek
Program zahrnuje doplňkové aktivity.
- tvoření v keramické dílně
- pohybové aktivity v tělocvičně Sokola Řevnice,
- čtenářské dílny,
- divadelní představení
- tematicky zaměřené akce, kterých se mohou účastnit i rodinní příslušníci dětí.
- angličtina v rámci ranních her
- roční enviromentální plán – Rok skřítků
Charakteristika vzdělávání
Děti jsou vzdělávány dle ŠVP Barevný strom poznání, který je rozčleněn do tří hlavních bloků – „Od semínka ke kořenům“ , „Od kmene k větvím“ a „Od květů k plodům“.
Vzdělávací činnosti realizujeme prostřednictvím:
- prožitkového učení – užíváme si přímý prožitek dítěte, podporujeme zvídavost dítěte, jeho aktivitu a potřebu objevovat „svět“
- kooperativní činnosti- děti vzájemně spolupracují, mluví mezi sebou a rozdělují si role. Cílem je dosáhnout společného výsledku. Toto vše je součástí sociálního a emocionálního vývoje dítěte. V jakých činnostech? Např. Při stavění ze stavebnic, ve společné kresbě, při dramatizaci pohádky, při řešení úkolu ve dvojici, při obyčejném hraní her, při logopedických pexesech,…
- situačním učení – využíváme příležitostí, které se kolem nás a v dětském světě a životě dějí
- sociálním učení – empatie, spolupráce, komunikační schopnosti, schopnost řešit problémy a konflikty, mít vlastní zodpovědnost, seberegulaci, pozitivní vztahy mezi dětmi
- spontánním učení – zejména formou hry a „co vidím kolem sebe?“
Denní aktivity ve třídě střídáme, děti mají dostatek pohybu i odpočinku. Chceme, aby se citily bezpečně, respektovaně a měly jistotu ve vztazích s učitelkami i svými kamarády. Jsou motivované, zvědavé a mají radost z poznávání.
Vzájemně si povídáme a sdílíme zážitky, učíme se mít vlastní názor i respektovat, co nám říká někdo jiný. Velký prostor věnujeme tvoření v různých formách, kreslíme, malujeme, lepíme, stříháme, využíváme a kombinujeme různé materiály. Podporujeme děti v jejich fantazii a nápaditosti. Svými výtvory zdobíme třídu i ostatní prostory MŠ.
Také hodně zpíváme, používáme doprovodné nástroje, hrajeme si s básničkami, čteme si a vyprávíme… A také hodně cvičíme a vybíráme si oblíbené pohybové hry. Využíváme malebného okolí našeho města prostřednictvím vycházek. K řece Berounce,do lesa, na Burešovku, na louku, na zahradě školky….
Přejeme si rok plný radosti, dětských pokroků, smíchu a trpělivosti, at nás každý den baví objevovat nové věci.

